Monday, June 8, 2009

Asjad lähevad hinda alles siis, kui neid on vähe

Mõningad ajad tagasi kirjutasin pisikese jutu zombidest ja Resident Evil'ist. Mängu esimese osa Gamecube remake'st siis, kui päris täpne olla. See on just selline RE, mida mina mäletan. Mille järgesid olen aastaid mänginud.

Seerias neljandat osa tegema hakates, otsustas Capcom viia sisse muutuseid. Ajaga peab kaasas käima või midagi sellist. Jumal seda teab. Võibolla on tegu loomuliku evolutsiooniga. Vahest püüdega teha midagi uut ja huvitavat. Capcomi mehed alt ei läinud ning RE4'le langes osaks edu. Ega nüüd enam sammu tagasi võtta ei saa. Viies osa on oma vanema venna nö. "upgrade". Sama gameplay (mitte et see paha oleks) ning nii mõnigi asi, mis võtab RE4 läbinud gameri näo särama. "Ohoo ma olen midagi sellist enne näinud". Aga mis juhtub nende inimestega, kes armastavad seda vana Resident Evi'lit? Seda kus su relval ei ole infra sihikut? Kus sa ei kõnni mööda lineaarset maailma vaid tuhnid läbi hoopis suuri mõisu? Kus sind hirmutab pigem üksinduses kõndimine ja kõhedad hääled, mitte peale tormavad zombied (kui neid saab enam isegi nii nimetada). Vastan ise ... las mängivad midagi muud.

Horror survival point and click võtmes. Oma aja kohta oli mäng õudukate klassis lausa revolutsiooniline. Graafika on ajahammaste vahele jäänud ja pisut valivamale inimesele võibolla liiga piksline ning nurgeline, aga mänguomadusi see ei mõjuta.
Õudust on kamaluga pandud. See väljendub nii helis kui pildis. Kaamera nurk on mindagi naljakat 3-nda isiku ja spordi kaamera vahepealset. Ja noh... mängija vihjavaenlane kasutab tapatöödeks hiiglaslikke kääre. Sweet.

PSX variant on tegelikult järg SNES'i jaoks tehtud mängule, aga sellest ei ole midagi. Clock tower ei eelda eelmise osa stooriga tutvumiset. Minu jaoks tundus playstationi versioon veidike õudsam. Kuid ega need kaks sugulast väga võrreldavad ei ole . Mõlemad päris erinevad mängud gameplay poolest.

Mis see on? See on sitt härra!

Alguses on raske juhitavusega harjuda, sest võin kihla vedada, et Te ei ole varem midagi sellist mänginud. Esimene kohmetus kestab ainult paar minutit. Inimnäpud kohanevad kiirest kursorit liigutama d-pad'iga.

Juba lapsena tahtis saada mõrvariks.

Ma ei hakka siinkohal stoorist pikemalt rääkima. Vahest rikkun elamuse kellegi jaoks sootuks ära. Parem proovige ise ja otsustage. Soovitan avatud meelt ja julgeid närve. Mäng on üpris creepy.

Miks ma selle jutu kirjutasin? Resident Evili seeria viimased osad on head. Ei nad on isegi väga head. Viiendas osas sisse toodud mängijate vaheline koostöö lisab kõvasti pingelisust. Aga midagi on puudu. Mis see võiks olla? Ahh jaaaaa... see mäng ei ole enam õudne. See on lõputu zombie action, aga mitte horror. Minujaoks vähemalt mitte. Samuti mitte ka xSullx 'i jaoks. Ma usun et leiaksin kindlasti veel kaasarääkijaid. Seevastu Clock Tower on õudne. Vean kasvõi Sulli xboxi peale kihla.

No comments:

Post a Comment