On teatav hulk vanu mänge, mis mingil ajahetkel kultusmängu staatuse
omandavad. Samuti on paras kogus täiesti uusi mänge, mis koheselt peale
ilmumist samale staatusele pretendeerivad. Mis aga jääb sinna vahele?
Mängud, mis pole just halvad, kuid pole ka märkimisväärselt head, et
neid ajaloo vaiba alt välja sikutada ning neist, ikka ja jälle, juttu
teha? Ei tea. Võibolla polegi tähtis. „Enslaved: Odyssey to the West“
seevastu väärib uuesti välja toomist. See mäng pole küll väga vana
ning mitte just tunnustatud- seevastu märkimisväärseks julgen ma teda
lugeda küll.
Iseseisev „Ninja Theory“ kompanii tegi mängu valmis ja „Namco Bandai“
andis välja. Ma pole küll tulihingeline „Namco“ fän vist kunagi olnud,
kuid siiski püüan selle firma alt ilmunud mängudel silma peal hoida.
Aastate pikkust kogemust neil on ja siiani pole ma kordagi pettunud. Enslaved: Odyssey to the West tõestas uuesti, et neil meestel (ja naistel) on mängude peale hea nina.
Tegu on päris huvitava kompotiga, kuhu on segatud seiklust,
platvormimist, võitlust ning ka käputäis tundeid, armastust ja raevu.
Postapokalüptilises maailmas on inimesi väga napiks jäänud ning ülekaal
kuulub orjastavatele robotitele. Mäng eelinfot ei paku. Miks robotid
üle võtsid ja miks inimesed väljasuremise äärele on viidud? Tegelikult
ei ole ajaloo meeldetuletamise jaoks ka suuremat vajadust, kuna Enslaved‘i
maailmas on palju avastada ja uurida selletagi. Sinu poolt juhitud
peategelane hüüdnimega Monkey (edaspidi Pärdik) peab aitama noorel neiul
nimega Trip, orjastajate käest pääseda ning oma koju tagasi jõuda. Trip
on arvutivärgensiga sinapeal tots – kui nii tohib öelda– ning paigaldab
mängu alguses salaja Pärdikule erilise peavõru. Selle abil omandab ta
kontrolli kogu Pärdiku tegevuse üle. Trip võib talle käsklusi saata ning
kui Pärdiku ja tema vaheline distants drastiliselt suureneb, ootab
mõlemat tegelast ees surm. Selline käitumine annab mängule uue ja väga
huvitava külje. Tegu ei ole enam tühipalja turnimis – võitlemismänguga,
vaid väga tähtsa koha leiavad tegelaste vahelised suhted. Pole vist
tarvis märkida, et mängu käigus on tunda, kuidas tegelaste vahel õhkkond
üha kuumemaks ja romantilisemaks muutub. It is time for some monkeybuisness.
Enslaved‘i kestvus jääb kuhugi 8 kuni 10 tunni vahele, kui
jutt käib esimesest läbimängust. Pärdiku oskusi ja võitlusvõimet on
võimalik ka üles treenida ning järgmine läbimäng läheb juba kindlasti
nobedamalt. Ma võin teile lubada, et tunnid lendavad Enslaved: Odyssey to the West
maailmas väga kiirelt. Levelid on mitmekesised ning detailsed.
Turnimine, ronimine ning võitlused lähevad mängu kulgedes üha
intensiivsemaks, kuid ei muutu kontimurdvalt raskeks. Mängu kestvus on
ideaalne. Arvatavasti hakkaks peale 10. tundi peale tikkuma korduvus
ning pähe mõte, et nüüd võiks juba küll otsi kokku tõmbama hakata.
Kuigi ma olin väga vaimustatud antud 2010. aasta mängust, mille alles
tänavu oma konsooli sain pista, ei saa jätta rääkimata ka miinustest.
Enslaved’i mängitavuses puudub see „miski“, mis muudaks mängu
täiuslikuks. Üldjoontes väga hea kontrollskeemiga mäng viskab letile
pisikesi kaamera ning juhtimise veidrusi. Oletame, et võitled korraga
mitme vastasega. Üks vastane eemaldub kaugemale, kuid ei kao
vaateväljalt. Mäng siiski leiab, et Pärdik võiks oma relva ära panna.
Peategelasel on justkui kaks erinevat olekut. „Lahinguvalmis“ ning
„Mitte eriti lahinguvalmis“. Selles viimases olekus on Pärdik
loomulikult rohkem haavatav ning relva uuesti lahinguvalmis seadmine
võtab mõne sekundi aega. Need mõned sekundid saavad aga saatuslikuks,
kui su elud on juba otsakorral. Sarnaseid pisikesi anomaaliaid leidub
mängus veel. Õnneks mitte tihti ning ükski neist ei muuda Enslaved‘i
halvaks, kuid võivad hetkeliselt mängija silmad suureks ajada. „Kas
mängutestijad siis tõesti seda ei märganud?“ „Ninja Theory“ on pisike
iseseisev indie kompanii aga „Namco Bandai“ mehed peaksid korraks piinlikult oma saapaninasid põrnitsema.
Sellest hoolimata julgen ma Enslaved: Odyssey to the West‘i
soovitada. Tänaseks juba odava hinnaga kättesaadav, kuid endiselt
suurepärase atmosfääriga mäng tõmbab enda maailma imetlema mitmeteks
tundideks. Tegelaste vahelised suhted hoiavad pinget ja mängu lõpp laseb
fantaasial veel pikalt lennelda. Võibolla isegi innustab koheselt mängu
uuesti läbima?
No comments:
Post a Comment